Przejdź do głównej części

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

FAQ

  • Czy można wpisać akrobacje do licencji LAPL(A)? > TAK
  • Jaki jest wymagany minimalny nalot po uzyskaniu licencji, aby moc przystąpić do akrobacji? > 30h PIC (pilot in command / nalot dowódczy na samolotach jednosilnikowych tłokowych)
  • Loty zapoznawcze- minimalny wiek? > 16 lat
  • Jak długo trwa szkolenie teoretyczne do akrobacji samolotowej ? > 8h
  • Co zawiera szkolenie teoretyczne do akrobacji? > Procedury awaryjne, figury akrobacji i ich schematy, wiązanie figur, aspekty związane z występującymi przeciążeniami, wprowadzenie do akrobacji zawodniczej.
  • Co to jest szkolenie do UPRT? > To szkolenie do uzyskania uprawnienia UPRT w zakresie zapobiegania i wyprowadzania samolotu z sytuacji krytycznych – zgodnie z FCL.745.A
  • Czym się różni UPRT od Akrobacji? > Szkolenie UPRT jest nakierunkowane na wyrobienie u pilota odruchów i schematów reagowania na nagłą sytuację tzw startle effect (efekt zaskoczenia), zaś lot akrobacyjny to celowe wprowadzanie do określonych figur, przeznaczonego do niej sp na bezpiecznej wysokości i przeznaczonej do akrobacji strefie.
  • Czy szkolenie teoretyczne kończy się testem z wiedzy? > TAK, jest to wewnętrzny test DTO
  • Jak długo ważna jest teoria? > Szkolenie teoretyczne do Akrobacji i UPRT ważne jest 12 miesięcy.
  • Jakie są dokumenty potrzebne do przystąpienia do szkolenia? > aktualne badania lekarskie kategorii 2 lub 1, licencja pilota co najmniej PPL(A) oraz podpisane oświadczenie uczestnika szkolenia (umowa szkolenia).
  • Czy jest możliwość wyboru instruktora? > TAK
  • Do czego upoważnia mnie wpis akrobacja do licencji? > do samodzielnego wykonywania lotów akrobacyjnych zgodnie z przepisami
  • Czy dostane certyfikat szkolenia? > TAK
  • Czy musze mieć wpis 'tylne kółko’ do licencji? > NIE jest wymagany
  • Czy można uzyskać wpis „tylne kółko” do licencji? > TAK
  • Czy jest przeszkolenie na 'tylne kółko’ przed szkoleniem i czy jest to dodatkowo płatne? > Jeśli nie masz doświadczenia na samolocie z tylnym kółkiem, dodatkowo przeszkolimy Cię na nasz samolot szkolny Extra 300 SP-EKS.
  • Czy musze być członkiem Aeroklubu Warszawskiego? > NIE
  • Jaki jest koszt składki w Aeroklubie Warszawskim i ile kosztuje KTP przed przystąpieniem do szkolenia? > składka AW i KTP nie są wymagane przy szkoleniu do akrobacji i UPRT
  • Czy można wynająć samolot Extra300LP do lotu samodzielnego? > NIE. Każdy lot w naszej szkole odbywa się z udziałem instruktora.
  • Czy podczas szkolenia podstawowego na akrobację będę latał w tylnej kabinie? > najpierw w przedniej, a z czasem postępów w szkoleniu z tylnej kabiny. Jest to indywidualna decyzja instruktora.
  • Ile musze wylatać godzin, aby móc latać na tylnym fotelu? > Jest to indywidualna decyzja instruktora.
  • Czy jest możliwość lotu akrobacyjnego w ramach prezentu? > TAK – można wykupić lot zapoznawczy
  • Czy jest możliwość wystawienia faktury VAT? > TAK
  • Czy trening może zostać poprowadzony w języku angielskim? > TAK
  • Gdzie odbywają się szkolenia? > szkolenia prowadzimy w dwóch stałych ośrodkach lotnisko Warszawa Babice EPBC i lotnisko Chrcynno EPNC.
  • Czy oferujecie szkolenia dla kandydatów nie posiadająych obywatelstwa polskiego ani jednego z krajów EU lub EFTA? > Tak, jednak musi zostać wydane zezwolenie Prezesa ULC
  • Jaka jest minimalna ilość godzin PIC przed przystąpieniem do szkolenia z akrobacji? > TAK
  • Czy jest możliwość wykupienia tylko szkolenia naziemnego / briefingu? > TAK
  • Czy gdy zbierze się grupa chętnych, można liczyć na atrakcyjniejszą cenę? > TAK
  • Ile trwa lot zapoznawczy? > lot zapoznawczy to tzw. strefa czyli ok 30 minut briefingu przed lotem, 12-18 minut lotu i 30 minut debriefingu po locie
  • Ile trwa wylot na strefe? > 12-18 minut w zależności od decyzji instruktora